tisdag 25 maj 2010

Hello Kitty vs. Spets

Jag tänker inte säga att det är dåligt av H&M, för H&M får sälja vad de vill, men jag tycker att det vore bra om de gjorde nått åt det jag precis ska skriva om. 

På H&M finns storleken 65 A, förr hade de 65 AA och 70 AA men AA togs bort helt. Det tråkiga med det här är att 65 A bara finns i modell Helly Kitty och Bettie Boop. Om jag inte missminner mig så togs AA bort för att barn inte skulle köpa BH med push-up och byglar. Det finns ju faktiskt vuxna människor med smala ryggar och små bröst, som kanske inte är Hello Kitty fans, men de tänkte de kanske inte på. Så jag undrar lite varför de inte kan erbjuda hela deras sortiment i 65A om de ändå ska ha den storleken. Det borde väl snarare ligga på föräldrarnas ansvar att deras 9 åring inte köper en spets-BH om det nu är så farligt.. Det bästa vore såklart om H&M och alla andra stora kedjor sålde alla storlekar. De säljer ju trots allt kläder i storlek 34 till 54, och det är ju faktiskt så att alla ser olika ut. 

1 kommentar:

  1. Tips för en 70aa-människa? Vill ha nåt fint under när jag gifter mig och hittar inget vare sig i butiker eller på nätet... Deppigt!

    SvaraRadera